Vilkår og betingelser

Sist oppdatert: 28.01.2019

Hvem vi er

Denne nettside opererer på domenet bitrigfix.no. Nettsiden eies og drives av BiT RiG FiX AS (Org.nr 921 208 588)

Det finnes også andre domener og adresser som videresender den besøkende til dette nettsted, og siden det er gjeldende domene som er hoved-adressen til nettsiden er den følgende informasjonen kun gjeldende for dette aktuelle domenet, dets undersider og eventuelle under-domener. I tillegg er også vilkårene og betingelsene gjeldende for kundeforholdet mellom medlemmet og det offentlig registrerte foretaket.

Priser

Hvert element vist på nettstedet og i nettbutikk er i Norske kroner, dersom ikke annet er spesifisert. I handevogn kan du se totalprisen for din gjeldende bestilling, inkludert alle tilknyttede avgifter som bl.a. moms. Da foretaket foreløpig ikke er momspliktig er alle priser oppgitt uten moms, og det vil ikke legges til moms i forbindelse med betaling. Dette vil endres, med umiddelbar virkning, i det øyeblikket selskapet blir momspliktig.

Medlemspriser kan økes med inntil 8% p.a. Dette kan forekomme uten varsel og vil således påvirke nytegning av medlemskap, men for de eksisterende medlemmer med automatisk fornyelse vil dette informeres om direkte til hvert medlem og med 2 måneders varsel.

Betaling

Betaling skjer ved fullføring av ordre i nettbutikkens kasse. Betalings-løsning er levert av Bambora, sammen med deres partnere.

Kortbetaling

Det er mulig å betale din ordre med kort akseptert av Visa, MasterCard og Maestro. Trekk fra kredittkort blir gjort direkte.

Vipps

Betaling med Vipps blir gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

Faktura og delbetaling

I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-post adressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalings-historikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se følgende:
Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling
Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Se også FAQ på bill.lindorff.no

Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.

Pris

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

Produkter

Medlemmer med aktiv medlemskap har også mulighet til å handle fysiske produkter i nettbutikken

Frakt og levering

Fysiske produkter som bestilles i vår nettbutikk sendes ikke, og det vil derfor aldri legges på fraktkostnad på bestillingen. Produktene vil etter godkjent bestilling klargjøres og utleveres direkte til det medlem som foretok bestillingen, enten ved personlig avhenting i selskapets kjernetid eller ved at produktet blir låst inn i medlemmets skap (dersom tilgjengelig i medlemskapet). Bestilling av fysiske produkter i nettbutikk er kun tilgjengelig for medlemmer med aktivt medlemskap.

Leveringstidspunkt

Dersom bestilte produkter finnes på eget lager vil disse kunne leveres til medlemmet innen få dager, og vi forsøker å ha enhver bestilling klargjort i løpet av 1-3 virkedager (avhengig av bestillingens størrelse).

Skadede varer og reklamasjonsrett

Så fort du mottar din ordre er det viktig å sjekke varene for skader eller defekter. Skulle varen være skadet eller ødelagt når du mottar den kan du få den byttet eller reparert iht normal garanti. I henhold til norsk lov er reklamasjonstiden satt til 2 år. Du bør derfor kontakte oss så fort du kan for å motta videre instruksjon.

Din reklamasjonsrett gjelder kun de fysiske produkter, ikke produkter som kjøpt medlemskap.

Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Denne retten kan kun benyttes dersom varen returneres i originalemballasje, og er i vesentlige uforandret stand. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det.

Kjøp av medlemskap kan også heves innen 14 dager etter din tilgang ble aktivert. Retten kan kun benyttes dersom du ikke har benyttet deg av adgang og medfølgende tjenester, utover de enkelte tilfeller nødvendig for å prøve det ut.

Dersom du benytter deg av din rett til å heve kjøpet vil vi tilbakebetale beløpet for varene/medlemskapet så snart som mulig. Etableringsgebyr og andre påløpte kostnader tilknyttet behandling av din bestilling refunderes ikke.

Oppsigelse

Din oppsigelsestid dikteres av ditt gjeldende medlemskap, og lengden fremkommer i medlemskapets spesifikasjon og/eller dokumentasjon fra bestilling. For å si opp ditt medlemskap/avtale må du ta kontakt med oss skriftlig, altså via brev, e-post, sms, eller kontaktskjema. For at oppsigelsen skal være gyldig må henvendelsen komme fra den kontaktinformasjon du har lagt inn i din brukerkonto på nettstedet.

Begrensninger og ansvar

Et medlemskap og den adgangen det gir er personlig, dvs du kan ikke dele din adgang med andre. Brudd på dette vil føre til en advarsel. Dersom ytterligere brudd på dette vil ditt medlemskap bli brutt, med umiddelbar virkning. Restrerende betalt medlemstid refunderes ikke, og de påfølgende betalinger innenfor aktuell oppsigelsestid trekkes fra registrert betalingsmetode eller sendes som krav via faktura.

All bruk av våre maskiner og verktøy er på eget ansvar. Våre medlemmer og besøkende er ikke forsikret og ved en eventuell ulykke vil selskapet ikke være erstatningspliktig for skader på person eller personlige ting. For økonomisk trygghet tilknyttet slik anbefales det å benytte en aktiv reiseforsikring.

Vi oppfordrer til forsiktighet, flere av våre maskiner kan være svært farlige dersom de benyttes feil.

Personvern, sikkerhet og personopplysninger

I forbindelse med bestillingen, godtar du at vi lagrer og bruke den nødvendige informasjon for å gjennomføre ordren. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Denne informasjon vil aldri bli delt med tredjepart.

Kontakt

Du er velkommen til å kontakte oss med dine spørsmål. Benytt kontaktskjema eller annen publisert kontaktinformasjon.

Force majeure

Ved betydelige hendelser, som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon eller annet som er utenfor vår kontroll og som hindrer oss i å oppfylle våre forpliktelser, frigir oss fra ansvar. Slike unntak gjelder under forutsetning av at aktiviteter ikke kan utføres under disse betingelsene. Vi skal sørge for å straks varsle om de aktuelle omstendighetene, og om bruk av denne bestemmelse.

Endring i disse vilkår og betingelser

Ved omfattende endringer i disse betingelser vil vi informere alle registrerte brukere via den kontaktinformasjon oppgitt.

Aldersgrense

Det er satt en nedre aldersgrense for medlemskap, og bruk av nettbutikk og selskapets tjenester, på 18 år. Personer under 18 år kan kun benytte våre tjenester via en myndig person i sin nærmeste familie. Det er da den myndige personen som har det endelige ansvaret for bruk og sikkerhet.

For en slik løsning er det nødvendig med et et aktivt medlemskap for den myndige personen, samt et tilleggs-medlemskap for hver person under 18 år. Denne type medlemskap har egne priser og kan kun bestilles av medlemmer som allerede har et aktivt medlemskap.

Tvister

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.